Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014 н.р.
5 клас
1.Назвіть 6 стилів мовлення. Користуючись одним із них опишіть підручник з української мови. ( 1 стор.)
2.Перепишіть, уставте пропущені літери, поясніть, яким правилом користуєтесь
Ход…ш, перелаз…ш, люб…ш, кос…ш, перемага…ш, допомага…ш, мир…шся, навча…шся, економ…ш, біл…ш, бач…ш, вереду…ш, служ…ш, полю…ш, муч…шся, бер…те.
3. Поставте наголос у словах. Чи має значення наголос для окремих слів, поясніть
Атлас, випадок, вимова, диспансер, лапки, медикамент, ненависть,олень, приятелька, помилка.
4.Перпепишіть слова у 2 колонки, вставляючи «З» або «С» у префіксах. Перша колонка із буквою «З», друга – з буквою «С».
З останніх букв виписаних слів прочитаєте вислів Гете.
Ро…пис, вро…сип, …цементувати, ро…чин, …кат,…формувати, …тискач, …чепити,ро…кис, …прожогу, …пад, бе…крилість, …ковзко, …сох, ро…сунув, …чавити, …хов, ро…сіл, …шити, не…проста, ро…тин, бе…платно.
Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014 н.р.
6 клас
- Напишіть твір на тему «Моя майбутня професія» (1,5 стор)
- Від поданих прикметників утворіть і запишіть іменники з суфіксом –ин(а)
Канівський
овруцький
кагарлицький
миколаївський
харківський
чигиринський
- Розберіть за будовою слова. Утворіть словосполучення з різними видами зв’язку з підкресленими словами
Усміхнувся, сніговиця, горнеться, підходить, безладно,
розсипаних, хлібороб, швидкокрилі
- Запишіть слова у 2 колонки: 1) ті, у які вставили апостроф, 2) ті, які пишуться без апострофа.
Правильно виконавши завдання, з останніх букв прочитаєте назву вірша В.Сосюри.
Дев…ятсот, серм…яга, хутор…янин, зв…язок, духм…яне, пор…ядок, бур…ян, без…язикі, тьм…яно, цв…ях, присв…ята, реп…ях, п…ятдесят, з…ясовано, Солов…йов.
Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014 н.р.
7 клас
1.Напишіть твір-опис вашої кімнати у художньому стилі.(1,5 стор)
2. Запишіть словосполучення, знявши риску. Поясніть їх правопис.
Не/дописаний до кінця переказ, не/обдуманий вчинок, не/прочитаний лист,
не/скошена завчасно трава, не/задоволений результатами контрольної роботи, не/вивчений вірш, не/зрозуміла поведінка, не/званий гість,
не/званий на вечерю гість, не/змінювані слова.
3.Доберіть власне українські синоніми до поданих слів
Індустрія
Аплодисменти
Біографія
Лінгвістичний
4.Відредагуйте
Понести втрати
Вести переписку
Вступати в силу
Прийняти до уваги
Халатне ставлення
Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014 н.р.
8 клас
1.Напишіть твір-роздум «Мій професійний вибір» ( 2 стор)
2.Перепишіть текст, замінюючи числа словами, виправіть орфографічні помилки. Зробіть морфологічний розбір виділеного слова
Про житя Богдана хмельницького до 1647 року відомо дуже мало. Місцем народження важаєця суботів, як рік народження вказуют 1595. У віці 20-30 років починає активно брати участь у морських походах запорозців на Турецькі міста. 20 січня 1648 року Хмельницький підійшов під січ, а через 5 днів заволодів фортецею.
3.Допишіть прислів’я
Пташка красна своїм пір’ям,
Бджола жалить жалом, а
Птах сильний крильми, а
Око бачить далеко, а
Не вчи орла літати, а
4.Запишіть слова у дві колонки:1) Зі вставленою буквою І; 2)Зі вставленою буквою И. 7б.
З перших букв прочитаєте початок вислову «…. причина більшості наших невдач».
Нац…я, еф…р, данс…нг, озокер…т, дубл…кат, орх..дея, с…нус, ет…кет,в..тамін, імм…грант, баз…с, рев..зія, арх….в, електр…ка
Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014 н.р.
9 клас
1.Напишіть твір-роздум «Причасти мене розмовою – українською мовою» ( 2 ,5стор)
2.З’ясуйте синтаксичну роль виділених слів
На шлях я вийшла ранньою весною…
Йому знову хотілося побачити Одарку біля себе
Ти, дівчино, не моя
Цвіт у моєму серці, ясний цвіт-первоцвіт
3.Визначте види помилок і запишіть відредаговані речення
Здається кімната для не одружених ,самотніх чоловіків.
У неї був чіткий красивий і калліграфічний почерк.
У цьому році ми могли здобути більше здобутків ніж у попередному.
Неможна ігнорувати специфічними особливостями цієї галузі господарства.
4.Запишіть слова правильно
Комета Галлея, Лауреат Державної премії, автомобіль Таврія, північна Буковина, декларація прав людини, Народний артист, Король Іспанії, Маршал авіації, спілка художників України, Будинок культури, постанова Кабінету Міністрів України, Всесвітня рада Миру, восьме березня, 8 Березня, тичинине слово, палац спорту, сузір’я великої Ведмедиці, художній театр, Полтавський Національний Педагогічний університет ім.
В.Г. Короленка, орден Мати-героїня, київські дівчата, Дніпровські кручі.
Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014н.р.
10 клас
1.Напишіть твір-роздум, використовуючи слова Олени Матушек:
«Порятуйте красу – у стеблі, у росі, у зернині,
Порятуйте красу – у бджолині і в солов’ї.» (2.5стор)
2.Поясніть значення слів:
Блюзнірство, апофеоз, моріг, тезаурус, святотатство
3.Утворіть назви людей за місцем проживання або національністю, враховуючи стать.
Баку –
Греція –
Китай –
Канів –
Ізраїль –
Івано-Франківськ –
4.Спишіть текст, виправляючи орфографічні та пунктуаційні помилки
Схили Дніпра наповненні піснями танцями багато людним гомоном. Адже купальські народні гуляння саме тут стають, насправді, дуже яскравими і як того вимагають традиції веселими та магічними.
Є тут і вулиці майстрів народних ремесел (можна купити все) і навчальні майданчики танців і пісень і дитячі ігри, і коло козатських забав.
Багато сцен, на яких виступають етноколлективи з різних куточків України та дружних країн. Тут можна почути Татарські мотиви, Угорські та Польські мелодії,Гуцульські наспіви та східно-український етно-рок.
Завдання ІІІ ( обласного ) етапу
XІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
2013-2014 н.р.
- клас
1. Напишіть твір-роздум на тему : «Людина, що відповідає моєму ідеалу» ( 2,5.)
2.Поясніть значення слів. Уведіть їх у прості ускладнені речення.
Мелос -
Непересічний –
Раритет –
Фарисей –
Фіскал –
3.Випишіть словосполучення у три колонки за способом вираження головного слова (іменні , дієслівні, прислівникові)
Дружня розмова, написати лист, двоє з нас, зовсім недавно, хтось із них,
хліб і сіль, особливо весело, ставши пілотом, записаний у блокнот, сумно за домівкою, добре вдома.
4.Спишіть текст, виправляючи орфографічні та пунктуаційні помилки
Схили Дніпра наповненні піснями танцями багато людним гомоном. Адже купальські народні гуляння саме тут стають, насправді, дуже яскравими і як того вимагають традиції веселими та магічними.
Є тут і вулиці майстрів народних ремесел (можна купити все) і навчальні майданчики танців і пісень і дитячі ігри, і коло козатських забав.
Багато сцен, на яких виступають етноколлективи з різних куточків України та дружних країн. Тут можна почути Татарські мотиви, Угорські та Польські мелодії,Гуцульські наспіви та східно-український етно-рок.
Завантажити /doc/Yatsyk_13-14_iii_zavd.doc